Jump to content

Избор на Осцилоскоп


Recommended Posts

Може би ще ми е необходим осцилоскоп за диагностика на автомобили(някои датчици и т.н.)

някой има ли предложение за модел и марка и евентуално от къде да се купи такъв.

До момента съм работил с Bosch FSA 740 който има универсален осцилоскоп с много лесна за работа софтуер и почти автоматично настройващ се осцилоскоп.

ще е необходимо да се свързва с лаптоп (може и рс232 порт) въпроса е че не знам кое като параметри да гледам за да си избера нещо прилично на малки пари *(знам че не може ама сме длъжни да пробваме)

ето Бош-а и параметрите му. имаше доста сонди и клещи (ампер) за работа с висок волтаж

 

Универсален осцилоскоп:

Честота на сканиране макс. - 50 Ms/s
Двуканален режим  - 50 Ms/s
Едноканален режим  - 50 Ms/s
Обхват на напрежението - 200 mV до 200 V
Ток  - 2 A до 30 A (30 A - клещи) / 50A до 1000A (1000 A - клещи)
 
Осцилоскоп за запалването:
Първично напрежение  - 20 V до 500 V
Вторично напрежение  - 5 KV до 50 KV
 
Сигнален генератор:
Форми на сигнала -  DC, синус, триъгълник, правоъгълник
Честоти -  1 Hz до 1000 Hz
Обхват - ширина на импулса 10 % до 90 %
Амплитуди -10 V до +12 V (към маса)
Ток макс. -  50 mA
Резолюция  - 8 бита (256 стъпки)
Защита от претоварване  - автоматична

 

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://avtoservizi.net/?ads=%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80-%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80-fsa-720

 

http://avtoservizi.net/?ads=%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%B2-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B4

 

 

Такъв стенд ти е необходим не осцилоскоп Scorpio-lk.com този линк  е за чип туникг борд компове имобилаизери неща свързани с програмиране и четене на електрониката на автомобила 'класика в жанра ' е но не е за всеки и не е това което търсиш(предполагам)

Редактирано от freenet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То реално едно такова FSA ще ми свърши работа перфектна, но цената му е разочароваща за не толкова професионална употреба, за това си мислех за някакъв като този http://www.obd2-bg.com/CarScope/index.html или нещо на Hantek, но не разбирам от параметрите им и ми трябва помощ кое точно да гледам "да е повече" и кое по-малко :)


Диагностична апаратура имам, трябва ми точно осцилоскоп защото само него се хващат примерно дали работят дачици от типа - Хол

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може да ти върши работа ще ти трябва само лаптоп или обречен комп за целта  и wifi връзка (wifi карта за компа) ,с компа + е че може да сложиш по голям монитор  22-32" което не за подценяване все пак тук основното е визуализацията ( дисплея е твоя осцолоскоп(и) този както е 4 канален 4 величини (осцилоскопа) в реално време . Другото приемущество е специализирания софтуер.Уреда осцилоскоп биват 1 или 2 канални (показва 1 или 2 велични в реално време) 1 или 2 лъчеви (това е тенология на ЕЛТ ) сега на пазара има 1 -2 канални с LCD/TFT дисплеи ,по скъпите имат и софт който се свежда до запис на измерванията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а кои параметри трябва да гледам да са повече тези Ms не са ми много ясни. при бош-а успявах да гледам с време по-малко от милисекунда (предполагам тук няма да може, но все пак да попитам) При боша хубаваото е че беше точно универсално закачаш го на 1волт - само му задаваш че диапазона е от -5..5 примерно, същата сонда я закачаш на 12, на 220 и сменяш диапазона от софтуреа, а тук май ще трябва да се ползват затихватели на напрежение да не ми думне уреда и лаптопа

ПС: иначе за компорт не е проблем защото лаптопа има такъв както и вифи

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

а кои параметри трябва да гледам да са повече тези Ms не са ми много ясни. при бош-а успявах да гледам с време по-малко от милисекунда (предполагам тук няма да може, но все пак да попитам) При боша хубаваото е че беше точно универсално закачаш го на 1волт - само му задаваш че диапазона е от -5..5 примерно, същата сонда я закачаш на 12, на 220 и сменяш диапазона от софтуреа, а тук май ще трябва да се ползват затихватели на напрежение да не ми думне уреда и лаптопа

 

Има всичко за което мечтаеш препоръчвам ти го

 

 

Споко за лаптопа нямаш галванична връзка с WiFi  си.

 

http://www.obd2-bg.com/Pictures/Arhivi/Spravochnici/Oscilloscope_guide.pdf

 

 

"Работата с CarScope Pro е едновременно бърза и лесна. Просто от специализираното автомобилно меню на програмата трябва да се избере датчика,  типа на запалителната система или изпълнителния механизъм, който трябва да се тества и програмата автоматично ще зареди нужните настройки, така също ще предостави подробности относно това какви сонди трябва да се ползват и как те да се свържат. Но не само това - ако е небходимо, може да се прочете и подробна техническа статия за тествания елемент.

Автомобилният осцилоскоп CarScope Pro е високоефективен анализатор на запалването. С него може да се наблюдават сигналите от всички типове запалителни системи: първична и вторична верига.

Важно е да се отбележи, че в програмата на осцилоскопа е вградена и възможността за диагностика на всички компоненти на съвременните дизелови common rail системи.

Какво е типично за софтуера?

В програмата на CarScope Pro осцилоскопа е вградена голяма база данни с помощта, на  която могат да се сравняват получените сигнали.

Има налична обширна помощна система за това как трябва да се настрои осцилоскопа при всяко едно конкретно измерване.

Всяко измерване може да се запише и да се използва за по-късен анализ или за създаване на своя собствена колекция с типични неизправности.

Редовни обновявания на програмата.

Програмата на CarScope Pro осцилоскопа никога не се заключва след изтичането на  някакъв период. Така също тя може да бъде инсталирана на повече от един компютър.

CarScope Pro програмата не е завършена версия. Ние събираме отзиви от потребители на програмата и след  обстоен анализ и тест ние подобряваме функционалността на програмата за CarScope Pro. Всяка следваща версия на програмата е напълно безплатна за собствениците на осцилоскопа.

 

 

btw това наистина си заслужава парите , още малко ми трябва да се навия да го купя , върша и такава работа за себе си и приятели темата коли главно електроника винаги ме 'чопли' а и като гледам колко мъка има по разни сервизи от 'рабирачи'

Редактирано от freenet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако  наблюдаваме  запалителният  цикъл  на  бензинов4  цилиндров  двигател  с

продължителност на горене на искрата около2ms, при800 об/мин, то тогава периода на
следване на искрите върху един и същ цилиндър ще бъде през150ms. Което означава че
дължината на искрата ще съставлява само около2% от работния цикъл и следователно
процеса на горене на искрата ще се наблюдава на екрана като тънка игла без да могат да
се различат никакви подробности относно фазите на запалването. Този факт принуждава
много диагностици да форсират двигателите за да скъсят времето за един запалителен
цикъл като по този начин увеличават коефициента на запълване на осцилограмата, който
се дължи на продължителността на искрата. 
Мотортестера позволява на екрана едновременно за всички цилиндри да се наблюдава
детайлно периода от време който включва: заряда на бобината с енергия, възникването на
искрата, времето на горене и затихващите колебания. 
При  мотортестерите  обикновено  има  два  начина  на  изобразяване  на  запалителните
сигнали от отделните цилиндри. Единия начин е цилиндрите да се изобразяват един под
друг на осцилограмата, а другия начин е те да са в един ред(един до друг), като не се
показват времената между искрите. 

Май ще излезе че това ми трябва, да може да разтегли по графиката времето на по-малко от милисекунда защото примерно комънрейл дюзите имат по-бързо "отваряне" и ми трябва да се хваща и то, проблема е примерно че те са на около 160волта и ще ми трябва май затихвател

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Важно е да се отбележи, че в програмата на осцилоскопа е вградена и възможността за диагностика на всички компоненти на съвременните дизелови common rail системи.

Direct-Ignition-Secondary-idle-speed   тук е 1ms  kакво те притеснява сонди датчици  http://www.obd2-bg.com/index.html#sondi   другото немаловажно е ,че развиват софта така  ,че има на кого плачеш око нещо не както трябва според теб ,а ако са умни такива потребители са златна мина .

 

post-1004-0-86166300-1402681708_thumb.pn

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина изглежда добре, ще трябва да се добавят някои неща за да имаш всичко под ръка, но май към него ще се ориентирам ще се ползва затихвател и другите сонди. интересното е че на БОШ-а имаше дори и наносекунди, но пък и цената му е МЕГА-цена

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не рискувай с осцилоскоп от тях.Имах стария модел-забива като за световно.Познат твърди че и новия и той се дъни яко.

И твърдяха, че е от компютъра.На 3 съм го пробвал.

Редактирано от NetworkAmateurs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://avtoservizi.net/?ads=%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80-%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80-fsa-720

 

http://avtoservizi.net/?ads=%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%B2-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B4

 

 

Такъв стенд ти е необходим не осцилоскоп Scorpio-lk.com този линк  е за чип туникг борд компове имобилаизери неща свързани с програмиране и четене на електрониката на автомобила 'класика в жанра ' е но не е за всеки и не е това което търсиш(предполагам)

 

Любо  от Скорпио има и осцилоскопи и анализатори и т.н  и няма нещо което да съм купил от него и да не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Създай нов...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.