Jump to content

Максимално токова защита


smacker
 Share

Recommended Posts

Здравейте,

някой ползвал ли такова нещо ? По-скоро ме интересува, някой опитвал ли се е да направи такова нещо или схема за направата му.

 

Параметрите са: Вх. напрежежение 30-90 Волта, прав ток.

Изходящо 30-90 Волта, прав ток.

Максимален ток - 2 ампера. По възможност да може да се променя.

Link to comment
Share on other sites

С връщане в първоначално състояние или без ?


Доста е голям диапазона и няма да успееш да направиш универсална за този диапазон поне според мен.

Analog Audio™

Link to comment
Share on other sites

Дори и като предпазител да работи - пак ще е доволно. Дори и в диапазон 50-90 волта, пак е доволно.

 

Проблема е, че предпазител не върши много работа. Всъщност ще свърши но тези които са крива "B" май бяха (може и крива "C" да са), един вид бързо действащите са значително скъпи. Надхвърлят 30 лева.

Освен това, предпазителите се влиаят и от околната температура. При студено време биха изключвали по-бавно. При топло биха изключвали и без причина.

 

Ровя в нета - трудно намирам схемичка. Някой да е правил такава системка ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ако ти се палят трафовете само термозащита ги оправя ...

Не отговарям на постове написани с шльокавица!

Link to comment
Share on other sites

За централни захранвания бързодеистващи предпазители ще ти правят бели. Къде ги слагате, че температурата е с толкова голям толеранс?

До сега никога сме нямали проблеми с късо и трафовете но предпазители задължително в първичната намотка.

Ето нещо което може да те подсети.. На мястото на светодиода слагаш оптрон който да управлява вече реле или др.

Транзистора поне 100V, а според резистора си настройваш тока.

post-829-0-36665100-1396121344_thumb.png

Edited by master

Analog Audio™

Link to comment
Share on other sites

всъщност проблема е когато захранваш с 1траф 1-2 квартала. имаш поне 10 трасета. все се случва някое от захранванията да окъси, или магнолийте да срежат парче кабел. при това положение не е нужно при късо в едно от трасетата да прекъснат останалите, защото трафа изключва. това според мен може да се реши с МТЗ. та това ми е идеята. да се сложат МТЗ на всички трасета в началото и по този начин, да се изключва само проблемното трасе.

а за предпазителя - когато е монтира навън зависи дали е на слънчева или сенчеста страна, зависи дали е зима или лято. зависи на какво разстояние от трафа е и колко трасета имаш преди него.

да спомена - ползваме импулсни трафове 220-90 волта.

Link to comment
Share on other sites

Просто сложете няколко трафа, а не един и слагайте предпазители на всеки клон. Не знам какви импулсни ползвате, че да дават на късо но просто ако бях на ваше място щях да спра да ги ползвам. Трафа + всичко останало не трябва да е на вън.

Analog Audio™

Link to comment
Share on other sites

Друго си е да си сложиш на 1 място всичко, да си сложиш електромера и да не се занимаваш с 3-4 допълнителни изнудвача.

Импулсните БЯХА от Неомонтана. От преди около година, само да се притъмни и 3-4 импулсни изгарят. Ако вали са двойно повече. За мълния - направо не ми се говори.Постепенно ги подменяме, но немога да отреча че имаме такива на Неомонтана от 4-5 години работещи без проблеми.

 

Предпазителите са  най-вече скъпи. Ако трябва да оборудвам 200 такива - ще струва 6-7 хиляди. А и трудно някой гирлянд да го разделиш на 2 -3 части  с такива предпазители. Допълнително оскъпява.

Но най-важното е, че защитата на трафа сработва преди предпазителя, особено при по-отдалечени трасета.

 

Та затова си мислех. Една МТЗ ще свърши перфектна работа, каквото и да стане. Ще лиши 20 клиента от услуга, като защити 200 от прекъсване, а не да спре 220 заради едно фалшиво захранване.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

:) на всеки май ланаджия му е ясна ситуацията, но трябва да направя поправка в заданието, максимално токова защита не е това което трябва а  защита по максимална мощност в определения клон, подобна защита може да се ползва и по - далеко от захранването , като примерно се калибрира с тример необходимата мощност, има един елементарен начин за следене на мощността  :) всеки познава електромера предполагам, и сигурно вече се досещате, че ни трябва токова намотка. Преди доста години имаше едни токоизправители ТЕС те бяха с подобна защита намотка с средата на която имаше рид ампула :) супер елементарен механизъм. и най - важното много надежден.  Схемата трябва да съдържа токова бобина или токов трансформатор, реле със съответно захранване , 2-3 транзистора или компаратор и тример за настройка на чувствителността. Бих се хванал да го правя ама нямам никакво време.

Трябва да предложа на колегите от захранване.ком да го реализират :) или който и да е друг.

Не отговарям на постове написани с шльокавица!

Link to comment
Share on other sites

:) на всеки май ланаджия му е ясна ситуацията, но трябва да направя поправка в заданието, максимално токова защита не е това което трябва а  защита по максимална мощност в определения клон, подобна защита може да се ползва и по - далеко от захранването , като примерно се калибрира с тример необходимата мощност, има един елементарен начин за следене на мощността  :) всеки познава електромера предполагам, и сигурно вече се досещате, че ни трябва токова намотка. Преди доста години имаше едни токоизправители ТЕС те бяха с подобна защита намотка с средата на която имаше рид ампула :) супер елементарен механизъм. и най - важното много надежден.  Схемата трябва да съдържа токова бобина или токов трансформатор, реле със съответно захранване , 2-3 транзистора или компаратор и тример за настройка на чувствителността. Бих се хванал да го правя ама нямам никакво време.

Трябва да предложа на колегите от захранване.ком да го реализират :) или който и да е друг.

 

Вярно е, това ще да е безотказно. Само незнам как ще е по бързодействие. Дали преди да задейства ридампулата и релето, няма да изключи защитата на трафа.

 

Говорих си със захранване.ком. Казаха, че разработват такова нещо, ама нямат готово решение.

 

А за протокола :)

ридампула  не превключваше ли чрез магнитна сила ?

Защото електромерите (не електронните), всъщност работят на друг принцип. На вихровите токове или т.нар. токове на Фуко.

 

По скоро някакво решение на базата на датчика на Хол ще е по-удачно.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Рид ампулата беше за пример , там няма да може да правим фино регулиране , върши работа за по брутални ситуации. Иначе вариант с хол датчик също е възможен, може даже да е най - евтин, токовия тансформатор е май малко по - скъп :) но и при него съшо е възможно регулиране.

Не отговарям на постове написани с шльокавица!

Link to comment
Share on other sites

Здр., Тока съответно мощноста в един сегмент от мрежа е силно променлива величина , 1 началното пускане значително по-голям ток за няколко секунди , 2 брой работещи портове заети/свободни , 3 не дай си боже суич с 'гръмнал' порт проблемно захранване .С 3 позиция направо изперкваш докато намериш проблема за повишената консумация и с твоя желан бързо действащ предпазител който е настроен ( не е проблем да цепи 1мА) пада всичко (целия клон/сегмент) и цирка е пълен . Орентацията  ти е грешна ползвай захранвания с ограничаване по ток естествено на стабилизираното напрежение (+5/12В) ,на захранващото напрежение ще е достатъчен и предпазител със стопяема жичка ( правилно расчетен за 1,2,3). Не е проблем да се разработи такъв предпазител/защита да се тества да се получи готово решение ,искат се ясни параметри (моите разсъждения си остават за мен ако искаш се съобразявай) =90В   2А за изключването ще изключи кой го пуска пак, време на изчакване ...сек. .

Link to comment
Share on other sites

Именно обаче консумацията на даден клон винаги е не известна величина. Днес има една утре е друга, после се сменят суичове или се махат / добавят и т.н.

Analog Audio™

Link to comment
Share on other sites

@freenet

така е... условията са много. Ще трябва да се тестват доста неща, докато се усъвършенства.

Ето нещо на практика.

Ние имаме по 2-3 суитча на трасе. Така или иначе, това прави около 20 вата заедно с медията. Имаме и около 10 такива трасета на един импулсен траф.

Ако на едно от трасетата гръмне 1 стабилизатор - спират всички останали, тъй като трафа изключва за късо.

Окъсяване може да се получи и при скъсан кабел, тогава стопяемите предпазители не стабилизаторчетата не вършат работа.

 

Но ако има една такава защита на всяко едно трасет - то ще отпадне, но не и другите 10 трасета.

 

Също, такава защита може да се нареди каскадно на по-дълго трасе (примерно на всеки 2 суитча). Така и по лесно ще се намери проблема.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.