Jump to content
  • 0

Проблем с Mikrotik RB 951Ui 5HnD ново


wowefect

Question

Здравейте,имам проблем свързан с въпросния Рутерборд.5-ти порт по никакъв начин не иска да се сетне на 100 Mbit.Спрял сам пое функцията на всички портове,с тях няма проблем вдигат се нормално.Единствено този порт не иска да сработи от фирмата която е закупен казват,че не носят гаранционно обслужване за такъв вид проблеми.Опитах да сложа суич след проблемия 5-ти порт само на 10 mbit се сетна и почна да прекарва трафик и през него.Налял съм версия 6.7,но ефект няма.Опитвах с гигабитни карти с различни чипове,но без ефект...или е производствено дефектирал :) Благодаря ви !!!

Edited by wowefect
Link to post
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Предполагам става въпрос за  RB951Ui-2HnD

1. Задължително един ресет и без да го конфигурираш пробваи да видим порта на колко ще вдигне.

2. Коя е тази фирма, че тук има една тема която я пълним с такава информация.

3. Предполагам не е нужно да го казвам но все пак теста го направи на твоя компютър защото си сигурен е ланката вдига 100Мбитс и естественно с друг патч кабел.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Колеги всичките ви съвети бяха изпълнени преди да ги напишете тук :),грешката е моя,че не описах напълно какво съм опитвал като варианти да го съживя порта :) 
Фирмата е софийска,нека не я споменавам,това първата ми рекламация към тях,но на всеки може да се случи :) Както с ресет и default конфигурацията така и с обновяване на firmware, ефекта е нулев :) поне аз съм изчерпан от към идеи :) :) 


Модела наистина съм го омотал в заглавието :) RB951Ui-2HnD е модела


Отново си играх с него и спирам да се ядосвам :) с различни пачове,кроснати,прави... ефект закачил съм си лаптопа през wirelless-a на микротика на 5-ти порт закачих стационарния и почнах да гледам през лаптопа какво се обменя като пакети,но нищо,спрях пое функцията напълно,стационарния с winbox го вижда по маг,но няма никакъв аксес :) .....пинг няма също,както няма и обмяна на пакети и от настолната машина :) 


хахахха последно сетнах картата на настолното Пс на 10 mbit след това на Рб-то и всичко тръгна.... иначе на 100 mbit не иска да откъсне :) autonagotaion,full duplex...нищо 

Link to post
Share on other sites
  • 0
Mupo neTkoB

пробвай ако ти се занимава и с някоя от 5-тите версии, ако не се оправи и тогава ми намирисва на хардуерен проблем и ще трябва за нещо непретенциозно да го пускаш 10Мбпс

Link to post
Share on other sites
  • 0

благодаря за съвета,днес налях и последната версия от сайта на микротик,6.9 но и с нея няма ефект,ще пробвам с по-стара и ще пиша отново :) :) :)

Edited by wowefect
Link to post
Share on other sites
  • 0
pavelkamburov

благодаря за съвета,днес налях и последната версия от сайта на микротик,6.9 но и с нея няма ефект,ще пробвам с по-стара и ще пиша отново :) :) :)

само не разбрах ЗАЩО това да не е гаранционен проблем?  Така си го купил, или е работил нормално и после се е смотал въпросния борд? И на бас че от два опита ще оцеля фирмата от която си го купил ;-) можеш ли да пуснеш снимка на платката имам едно предположени ещо става така но не намирам картинка читава да видя в детайли

Link to post
Share on other sites
  • 0

Да и на мен ми стана интересно като се загледах в гараниционите условия,wan и lan портове които не функционират се обслужвали извънгаранционно,смях голям,не съм за 100-те лева,но ако човек си купи по сериозен рутер какво ли ще му отговорят :) Купих го от релоад,борда го пуснах първоначално с налятата фабрична конфигурация и от опита,който имам до тук първо си пробвам именно портовете дали са изрядни,уви 5-тия беше увиснал още тогава....мога да го снимам,но в утрешния ден,просто опитите ги правим в работния офис :) 

Link to post
Share on other sites
  • 0

прекалено много взеха да стават рапортуваните проблеми , определено латвииците са бутнали качеството надолу и на РОС и на хардуера

Дали пък следващия ми рутер за фирмата преди го купя  изрично да поискам във офиса на продавача преди да ми го пратят да проверят всички портове и скрииншот да ми пратят или преди да ми го пратят от настолна машина да ми пуснат сесия с тиим вюер и аз сопствено да си провера всички портове

Edited by NeTmAsTeR
Link to post
Share on other sites
  • 0

ами следващият ти рутер за фирмата няма проблем да бъде закупен от бг реселарите,дали ще е тестван или не,важното е да знаеш за какво го взимаш и да работи :D,ако не работи да получиш поне адекватен отговор по телефона на фона на безумните гаранции които се раздават като жълти вестници.Скрииншот да ти пратят,файда никва,колкото до настолната машина и teamview,няма кой да се занимава с глупави предложения :D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Administrator

NeTmAsTeR

А защо просто "следващия" не си го поръчаш по куриер с опция преглед преди да го платиш?

 

явно не си получавал с тази опция

това с тестване няма как да стане в офиса на превозвача

Link to post
Share on other sites
  • 0
pavelkamburov

прекалено много взеха да стават рапортуваните проблеми , определено латвииците са бутнали качеството надолу и на РОС и на хардуера

Дали пък следващия ми рутер за фирмата преди го купя  изрично да поискам във офиса на продавача преди да ми го пратят да проверят всички портове и скрииншот да ми пратят или преди да ми го пратят от настолна машина да ми пуснат сесия с тиим вюер и аз сопствено да си провера всички портове

Усещам как ще скочите сега тия дето харесвате  Микротик.  Забелязах две различни сглобки да го кажем на едни и същи рутери продавани в България. Оказа  се ,че латвийците  правят рутери ( читави ) в Латвия, но поради многото мераклии не смогват и са поръчали и  рутери за изработка в Китай. Не съм се заглеждал , но сигурно има начин да се отличат Китайски от Латвийски. Не вярвам , дистрибуторите тук да правят някакви номера и да купуват менте рутери от Китай. По скоро са се подвели латвийците като са си взели  бела с Китайците. 

Сега си мисля ,че имаше опция за връщане на парите при връщане на стоката БЕЗ да обясняваш за какво, мисля ,че беше до 10 дни или две седмици. Може просто да не те кефи. Много фирми го практикуват , даже имаше идея да стане задължително. На мен ми се е случвало с камери. Взимат евтини модели , не ги кефят и ги връщат. Няма лошо важно е да не си изгубиш клиента. Та в тоя ред на мисли , някой знае ли това дали стана задължително, както примерно , европейската гаранция, или пак е било само вдигане на пушилка? Въпроса не е в стоте  лева а в нервите и разправийте  и най- важното , не можеш да си свършиш работата за която ти трябва. 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Мисля,че каквито и да е европейски директиви и гаранции не важат поне за бг реселарите,от 100 кладенци вода,ще извадят и те никога не са виновни за нищо,но не можем без тях,това е жалкото :D.Колкото до рутера и къде е сглобка,фирмите в България много добре знаят от къде идват контейнерите :) просто не го отбелязват,а и не са длъжни,търговията е умение,не за всекиму :D Да може би темата тук има няколко под въпроса,важното е,че 5-порт върви,но наполовина :D аналогично и на българските умения,разбирания за правене на търговия с ИТ продукти

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ако покупката е направена на името на фирма - единствената опция е дело в съда за отказване на гаранция по договорените условия от т.н. търговска гаранция. Т.е. гаранционни условия предоставени от производителя или предоставени от търговеца.

 

Комисията за защита на потребителите съдейства по "Закона за защита на потребителите" само на физически лица. Където важи и срок от 7 работни дни за връщане на стоката закупена от разстояние. От там и задължителната по този закон гаранцията за техника от 2 години.

 

Т.е. ако в техните гаранционни условия, не се покрива повреда на лан портовете == Чаша студена вода. 

 

Честно аз почти се отказах от закупуване на Mikrotik. За последните 3 години пазарувам от amazon и в рамките на тяхната година гаранция не съм имал никакви проблеми. При повреден продукт ми изпращат нов. А на едно второ счупване директно парите. Какви са тези бг търговци. Въобще не ми се занимава  с подобни простотии.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Administrator

Стана ни ясно коя е фирмата.

Не ми е ясна RMA политиката на микротик спрямо представители,

но в Италия са ми заменяли гръмнали от грамотевица бордове

без увъртане и каквито и да е въпроси.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.