Jump to content

соларен панел + генератор


pavelkamburov

Recommended Posts

Налага се да се захранват консуматори с 80W мощност. Идеята е да има един 200W соларен панел + генератор + 2 батерии по 100Ah. Системата се зарежда от соларния панел. Когато е недостаъчно това се включва генератора да помага . За целта трябва генератора да има автоматичен старт. Таблото за управление следи състоянието на акумулатора. Когато има нужда се пали генератора. Знам ,че има проблем с автоматичния смукач.

1. Въпрос, Някой правил / виждал ли е нещо подобно?

2.Автоматичния смукач го правят в момента от машинка за заключване на автомобили , но там са само две положения- напълно дръпнат и напълно върнат. двигателя започва да се тресе докато се стопли и влезе в обороти, което не ми харесва така. Има ли генератори с автоматичен смукач или по-интелигентен метод някакъв?

3.Някои мислил/правил ли е електрониката за управление или да сядам аз да я мисля?

всякакви идеи и/или помощ са добре дошли.

Поздрави

Павел Камбуров

0896722892

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желателно е системата да е на 24волта от там имаш много ползи. Генератора си го изберете с автоматичен смукач - хонда имат такива модели. Следенето става с един компаратор и таймер. Може да си сложите някой модул от типа на пико. Ако акумулаторите и панела са добре изчислени не мисля че ще се стига чак до генератор.

Лично аз бих сложил и перка да помага, а не генератор.

Редактирано от master

Analog Audio™

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма как да стане само със соларни панели сметката показва ,че ми трябват 15 квадратни метра за през зимата което е недопустимо. На вятъра не може да се разчита. Задачата е с генератор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

електрониката сме я правили при намаляване на напрежението на акумулаторите да пали генератора но трябва генератора да пуска напрежение веднага след запалване така следим смукача и температурата с един датчик цялата схема е изпълнена с PIC

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За смукача на генератора, се следят температурата и оборотите ако е възможно, така дори да има забавяне на изходящото напрежение, може да се контролира, преди време се занимавах с един механизъм с плавно преместване, който би бил идеален за смукач, даже имаше и потенциометър закачен на оста на моторчето, така имаше обратна връзка, беше някакво немско творение, но за съжаление само го помня как изглеждаше.

Редактирано от RudY-ElectriC

…Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарни...те. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо… К. Иречек,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Администратор

един колега наскоро взе генератор от рода на булпоуер само че с модул и преправен за автоматичен старт , смукача има положение само вкл и изкл. бях снимал само него от сорта на ел-магнитен винтил. Проблема в случая не е смукача а честотата и синусоидата на изхода , при голямо натоварване на генератора се променя синусоидата а умния UPS хич не му харесва и изключва.

post-14-0-97819600-1358118348_thumb.jpg

Не отговарям на постове написани с шльокавица!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант със свойте плюсове и минуси естествено.

Малолитражка(моно инжекцион) от автоморга на тико, дайхатсу и подобните автомобили. Куплираш си го с по-мощен генератор, ако трябва. Има автомобилни генератори, които могат да ти отдават и киловат мисля.

Имаш изградени:

напрежението, което свързваш директно към акумулатора. Управлението, за зареждане, за студено палене си го има изградено с агрегата. Само ще трябва да мислиш за: палене, спиране, и да следиш примерно от датчиците, температура, масло и обороти на мотора.

Имаш по-голяма гарантираност при паленето на агрегата.

Разхора на гориво, мисля че ще те устрой(направи си предварителна сметка), зависи все пак с какъв агрегат ще сравняваш и за какъв период от време ще разчиташ на работата с агрегат..

Минуси са: по-големия обем(тежест) на агрегата, изграждането на носеща рама, евентуална охладителна система и примитивна изпускателна такава, както и ще ти трябва малко повечко запас от енергия в акумулаторите за стартирането на агрегата.

Редактирано от slevin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малолитражка(моно инжекцион) от автоморга на тико, дайхатсу и подобните автомобили. Куплираш си го с по-мощен генератор, ако трябва. Има автомобилни генератори, които могат да ти отдават и киловат мисля.

За комуникационни кули това ще да е решението >:D и един циганин да хвърля кюмюр в котела >:D

няма как да стане само със соларни панели сметката показва ,че ми трябват 15 квадратни метра за през зимата ....

Това на южния или на северния полюс ще работи? Всъщност какво ще консумира тези "колосални" 80 вата?

... и яз можем, и тате може, ма козата си сака пръч!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на южния или на северния полюс ще работи?

MiPSus - Напоследък си я подкарал на заяждане :)

…Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарни...те. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо… К. Иречек,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Администратор

Има и друг вариант със свойте плюсове и минуси естествено.

Малолитражка(моно инжекцион) от автоморга на тико, дайхатсу и подобните автомобили. Куплираш си го с по-мощен генератор, ако трябва. Има автомобилни генератори, които могат да ти отдават и киловат мисля.

Имаш изградени:

напрежението, което свързваш директно към акумулатора. Управлението, за зареждане, за студено палене си го има изградено с агрегата. Само ще трябва да мислиш за: палене, спиране, и да следиш примерно от датчиците, температура, масло и обороти на мотора.

Имаш по-голяма гарантираност при паленето на агрегата.

Разхора на гориво, мисля че ще те устрой(направи си предварителна сметка), зависи все пак с какъв агрегат ще сравняваш и за какъв период от време ще разчиташ на работата с агрегат..

Минуси са: по-големия обем(тежест) на агрегата, изграждането на носеща рама, евентуална охладителна система и примитивна изпускателна такава, както и ще ти трябва малко повечко запас от енергия в акумулаторите за стартирането на агрегата.

Такова решение направено на двигател от Старите панди с екстра бензин+газ реализира колосалните 5 киловата трифазен ток

монофазно може да отиде на 8-10 киловата

Харесай поста ^^^
acer.gif htc.gifsigpic4024_2.gif

Форумът е за взаимопомощ а не за свършване на чужда работа


ɹɐǝɥ uɐɔ noʎ ǝɹoɯ ǝɥʇ 'ǝɯoɔǝq noʎ ɹǝʇǝınb ǝɥʇ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MiPSus - Напоследък си я подкарал на заяждане :)

И аз ще ти отговоря с усмивка разбира се :) не се заяждам, просто подхождам с усмивка, така да се каже хумористично. Ако искаш мога да подходя по друг начин, примерно аналитично.

Следващите съждения са просто хипотези на моят болен мозък.

Имаме изходни данни - "80 вата консумация без наличие на енергото"

Тъй като форума е предимно за безжични комуникации и щом липсва енергото , приемам сляпо, че иде реч за комуникационна кула някъде на баир. След което на база на опита ми , все пак имам две такива работещи от години , прецених невярноста на "изчисленията" за 15 квадратни метра соларни панели , които са крайно неверни поне за нашата географска ширина.

След което обаче ме зачовърка въпроса - бе 80 вата си е бая оборудване наведнъж, бая ми ти народ/оборот или ... или грешна преценка за нужното ?

ПП. Приеми, че при липса на каквато и да е конкретика в задаваните напоследък във форума "въпроси" дават поле на моята развинтена фантазия и отприщват желанието ми да пиша и да пиша ... отговори.

В темата не е написано, какво ще се захранва, на колко волта ще работи, какъв ъптайм се очаква, колко е достъпно мястото....

Явно съм се подвел от заглавието , темата всъщност е за автоматичен смукач.

Редактирано от MiPSus

... и яз можем, и тате може, ма козата си сака пръч!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с всичко което си написал, и ние имаме една кула на баир без "ЕНЕРГОТО" а със солари (някъде от година), в началото беше замислена като хибрид с ветро генератор, но отпадна след прецизно проектиране от моя милост (малко скромност) :), не се наложи производството на толкова енергия, те затова поста ми беше с усмивка :).

П.П.

Извинявам се на автора на темата за СПАМА

Редактирано от RudY-ElectriC

…Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарни...те. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо… К. Иречек,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За комуникационни кули това ще да е решението >:D и един циганин да хвърля кюмюр в котела >:D

Да, абсолютно си прав, не обърнах внимание, че става дума за 80 W.

Колкото до ироничната закачка я приемам с усмивка,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета , благодаря за коментарите. Попитах по принцип: сега подробностите:

1.Няма електрозахранване. Не е комуникационна кула а кула на която има друго оборудване и в основата има промишлен компютър. Цялата мощност е 80W. Захранването е на 24 V.

2.Сметката със соларните панели е вярна. 80W*24h=1920Wh за ден. Зимата тая мощност трябва да се раздели на 1.6 защото панелите не са монтирани под ъгъл 30 градуса а под 50 градуса за да се самопочистват от снега , с което пада и кпд. то на системата. отделно че слънцето грее малко часове. Лятото се дели на 3-3.8 но аз гледам най-тежкия вариант. До тука сметките са без коментар надявам се. 1920Wh/1.6=1200W

т.е необходими са 1200W инсталирана мощност. Това са 10 панела с размер 1.5/1 метър което прави 15 квадратни метра. Затова казах ,че е недопустимо. Мястото може да е произволно за тази инсталация, което води до идеята ,че не може да се разчита на ветрогенератор, защото картата с розата на ветровете е спорна и неточна. Затова идеята е да се мине на генератор. При тая мощност напълно достатъчен е един генератор 1-3кW , който ще се пуска само когато има нужда. С други думи, панелите ( около 200W) зареждат два акумулатора 12V/100Ah . и захранват устройствата. Ако не успяват се включва генератора. За лесна поддръжка генератора трябва да е 4 тактов. Дизелите започват от 5.5 кW което е излишно много, т.е трябва да е бензинов. Бензинови агрегати с тази мощност с автоматичен смукач няма, или поне аз не съм виждал. Има доработки с машинки за заключване на автомобили който или го издърпавт до края или го връщат напълно ,което води до нестабилна работа на генератора. Последното което съм виждал е със задвижка на клапа за водопровод която за 2 минути връща смукача до нулата. Проблема е че няма никаква обратна връзка. Това е накратко. Не схванах идеята за следене на температурата и смукача. Тия генератори са с въздушно охлаждане, това означава ,че монтирате допълнителен датчик на главата ли? Ако следите температурата на маслото това не е точно. Ще съм благодарен на всяка полезна идея. Мисля по два варианта и вероятно ще се справя. но защо да откривам топлата вода сто пъти ако някои вече го е правил? Нали затова са форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

температурата на маслото на който и да е двигател е по-малка от тази на водата. с това упражнение може да ти кипне чайника на генератора още преди маслото да е стигнало 50 градуса примерно.

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Създай нов...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.