pavelkamburov Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Налага се да се захранват консуматори с 80W мощност. Идеята е да има един 200W соларен панел + генератор + 2 батерии по 100Ah. Системата се зарежда от соларния панел. Когато е недостаъчно това се включва генератора да помага . За целта трябва генератора да има автоматичен старт. Таблото за управление следи състоянието на акумулатора. Когато има нужда се пали генератора. Знам ,че има проблем с автоматичния смукач. 1. Въпрос, Някой правил / виждал ли е нещо подобно? 2.Автоматичния смукач го правят в момента от машинка за заключване на автомобили , но там са само две положения- напълно дръпнат и напълно върнат. двигателя започва да се тресе докато се стопли и влезе в обороти, което не ми харесва така. Има ли генератори с автоматичен смукач или по-интелигентен метод някакъв? 3.Някои мислил/правил ли е електрониката за управление или да сядам аз да я мисля? всякакви идеи и/или помощ са добре дошли. Поздрави Павел Камбуров 0896722892 Link to comment Share on other sites More sharing options...
master Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 (edited) Желателно е системата да е на 24волта от там имаш много ползи. Генератора си го изберете с автоматичен смукач - хонда имат такива модели. Следенето става с един компаратор и таймер. Може да си сложите някой модул от типа на пико. Ако акумулаторите и панела са добре изчислени не мисля че ще се стига чак до генератор. Лично аз бих сложил и перка да помага, а не генератор. Edited January 11, 2013 by master Analog Audio™ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavelkamburov Posted January 11, 2013 Author Report Share Posted January 11, 2013 няма как да стане само със соларни панели сметката показва ,че ми трябват 15 квадратни метра за през зимата което е недопустимо. На вятъра не може да се разчита. Задачата е с генератор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielskiii Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 електрониката сме я правили при намаляване на напрежението на акумулаторите да пали генератора но трябва генератора да пуска напрежение веднага след запалване така следим смукача и температурата с един датчик цялата схема е изпълнена с PIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
RudY-ElectriC Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 (edited) За смукача на генератора, се следят температурата и оборотите ако е възможно, така дори да има забавяне на изходящото напрежение, може да се контролира, преди време се занимавах с един механизъм с плавно преместване, който би бил идеален за смукач, даже имаше и потенциометър закачен на оста на моторчето, така имаше обратна връзка, беше някакво немско творение, но за съжаление само го помня как изглеждаше. Edited January 12, 2013 by RudY-ElectriC …Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарни...те. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо… К. Иречек, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Велин Posted January 14, 2013 Administrator Report Share Posted January 14, 2013 един колега наскоро взе генератор от рода на булпоуер само че с модул и преправен за автоматичен старт , смукача има положение само вкл и изкл. бях снимал само него от сорта на ел-магнитен винтил. Проблема в случая не е смукача а честотата и синусоидата на изхода , при голямо натоварване на генератора се променя синусоидата а умния UPS хич не му харесва и изключва. Не отговарям на постове написани с шльокавица! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slevin Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Има и друг вариант със свойте плюсове и минуси естествено. Малолитражка(моно инжекцион) от автоморга на тико, дайхатсу и подобните автомобили. Куплираш си го с по-мощен генератор, ако трябва. Има автомобилни генератори, които могат да ти отдават и киловат мисля. Имаш изградени: напрежението, което свързваш директно към акумулатора. Управлението, за зареждане, за студено палене си го има изградено с агрегата. Само ще трябва да мислиш за: палене, спиране, и да следиш примерно от датчиците, температура, масло и обороти на мотора. Имаш по-голяма гарантираност при паленето на агрегата. Разхора на гориво, мисля че ще те устрой(направи си предварителна сметка), зависи все пак с какъв агрегат ще сравняваш и за какъв период от време ще разчиташ на работата с агрегат.. Минуси са: по-големия обем(тежест) на агрегата, изграждането на носеща рама, евентуална охладителна система и примитивна изпускателна такава, както и ще ти трябва малко повечко запас от енергия в акумулаторите за стартирането на агрегата. Edited January 14, 2013 by slevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiPSus Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Малолитражка(моно инжекцион) от автоморга на тико, дайхатсу и подобните автомобили. Куплираш си го с по-мощен генератор, ако трябва. Има автомобилни генератори, които могат да ти отдават и киловат мисля. За комуникационни кули това ще да е решението и един циганин да хвърля кюмюр в котела няма как да стане само със соларни панели сметката показва ,че ми трябват 15 квадратни метра за през зимата .... Това на южния или на северния полюс ще работи? Всъщност какво ще консумира тези "колосални" 80 вата? ... и яз можем, и тате може, ма козата си сака пръч! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RudY-ElectriC Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Това на южния или на северния полюс ще работи? MiPSus - Напоследък си я подкарал на заяждане …Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарни...те. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо… К. Иречек, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator 111111 Posted January 14, 2013 Administrator Report Share Posted January 14, 2013 Има и друг вариант със свойте плюсове и минуси естествено. Малолитражка(моно инжекцион) от автоморга на тико, дайхатсу и подобните автомобили. Куплираш си го с по-мощен генератор, ако трябва. Има автомобилни генератори, които могат да ти отдават и киловат мисля. Имаш изградени: напрежението, което свързваш директно към акумулатора. Управлението, за зареждане, за студено палене си го има изградено с агрегата. Само ще трябва да мислиш за: палене, спиране, и да следиш примерно от датчиците, температура, масло и обороти на мотора. Имаш по-голяма гарантираност при паленето на агрегата. Разхора на гориво, мисля че ще те устрой(направи си предварителна сметка), зависи все пак с какъв агрегат ще сравняваш и за какъв период от време ще разчиташ на работата с агрегат.. Минуси са: по-големия обем(тежест) на агрегата, изграждането на носеща рама, евентуална охладителна система и примитивна изпускателна такава, както и ще ти трябва малко повечко запас от енергия в акумулаторите за стартирането на агрегата. Такова решение направено на двигател от Старите панди с екстра бензин+газ реализира колосалните 5 киловата трифазен ток монофазно може да отиде на 8-10 киловата Харесай поста ^^^ Форумът е за взаимопомощ а не за свършване на чужда работа ɹɐǝɥ uɐɔ noʎ ǝɹoɯ ǝɥʇ 'ǝɯoɔǝq noʎ ɹǝʇǝınb ǝɥʇ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiPSus Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) MiPSus - Напоследък си я подкарал на заяждане И аз ще ти отговоря с усмивка разбира се не се заяждам, просто подхождам с усмивка, така да се каже хумористично. Ако искаш мога да подходя по друг начин, примерно аналитично. Следващите съждения са просто хипотези на моят болен мозък. Имаме изходни данни - "80 вата консумация без наличие на енергото" Тъй като форума е предимно за безжични комуникации и щом липсва енергото , приемам сляпо, че иде реч за комуникационна кула някъде на баир. След което на база на опита ми , все пак имам две такива работещи от години , прецених невярноста на "изчисленията" за 15 квадратни метра соларни панели , които са крайно неверни поне за нашата географска ширина. След което обаче ме зачовърка въпроса - бе 80 вата си е бая оборудване наведнъж, бая ми ти народ/оборот или ... или грешна преценка за нужното ? ПП. Приеми, че при липса на каквато и да е конкретика в задаваните напоследък във форума "въпроси" дават поле на моята развинтена фантазия и отприщват желанието ми да пиша и да пиша ... отговори. В темата не е написано, какво ще се захранва, на колко волта ще работи, какъв ъптайм се очаква, колко е достъпно мястото.... Явно съм се подвел от заглавието , темата всъщност е за автоматичен смукач. Edited January 14, 2013 by MiPSus ... и яз можем, и тате може, ма козата си сака пръч! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RudY-ElectriC Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Съгласен съм с всичко което си написал, и ние имаме една кула на баир без "ЕНЕРГОТО" а със солари (някъде от година), в началото беше замислена като хибрид с ветро генератор, но отпадна след прецизно проектиране от моя милост (малко скромност) , не се наложи производството на толкова енергия, те затова поста ми беше с усмивка . П.П. Извинявам се на автора на темата за СПАМА Edited January 14, 2013 by RudY-ElectriC …Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарни...те. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо… К. Иречек, Link to comment Share on other sites More sharing options...
slevin Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 За комуникационни кули това ще да е решението и един циганин да хвърля кюмюр в котела Да, абсолютно си прав, не обърнах внимание, че става дума за 80 W. Колкото до ироничната закачка я приемам с усмивка, Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavelkamburov Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 Момчета , благодаря за коментарите. Попитах по принцип: сега подробностите: 1.Няма електрозахранване. Не е комуникационна кула а кула на която има друго оборудване и в основата има промишлен компютър. Цялата мощност е 80W. Захранването е на 24 V. 2.Сметката със соларните панели е вярна. 80W*24h=1920Wh за ден. Зимата тая мощност трябва да се раздели на 1.6 защото панелите не са монтирани под ъгъл 30 градуса а под 50 градуса за да се самопочистват от снега , с което пада и кпд. то на системата. отделно че слънцето грее малко часове. Лятото се дели на 3-3.8 но аз гледам най-тежкия вариант. До тука сметките са без коментар надявам се. 1920Wh/1.6=1200W т.е необходими са 1200W инсталирана мощност. Това са 10 панела с размер 1.5/1 метър което прави 15 квадратни метра. Затова казах ,че е недопустимо. Мястото може да е произволно за тази инсталация, което води до идеята ,че не може да се разчита на ветрогенератор, защото картата с розата на ветровете е спорна и неточна. Затова идеята е да се мине на генератор. При тая мощност напълно достатъчен е един генератор 1-3кW , който ще се пуска само когато има нужда. С други думи, панелите ( около 200W) зареждат два акумулатора 12V/100Ah . и захранват устройствата. Ако не успяват се включва генератора. За лесна поддръжка генератора трябва да е 4 тактов. Дизелите започват от 5.5 кW което е излишно много, т.е трябва да е бензинов. Бензинови агрегати с тази мощност с автоматичен смукач няма, или поне аз не съм виждал. Има доработки с машинки за заключване на автомобили който или го издърпавт до края или го връщат напълно ,което води до нестабилна работа на генератора. Последното което съм виждал е със задвижка на клапа за водопровод която за 2 минути връща смукача до нулата. Проблема е че няма никаква обратна връзка. Това е накратко. Не схванах идеята за следене на температурата и смукача. Тия генератори са с въздушно охлаждане, това означава ,че монтирате допълнителен датчик на главата ли? Ако следите температурата на маслото това не е точно. Ще съм благодарен на всяка полезна идея. Мисля по два варианта и вероятно ще се справя. но защо да откривам топлата вода сто пъти ако някои вече го е правил? Нали затова са форумите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mupo neTkoB Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 температурата на маслото на който и да е двигател е по-малка от тази на водата. с това упражнение може да ти кипне чайника на генератора още преди маслото да е стигнало 50 градуса примерно. Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now