Jump to content

Електромобил


koko

Recommended Posts

нещо напоследък ми се върти подобна идея :

http://kellycontroller.com/dual-keb-48v-4kw-regen-kit-p-518.html

също преработка на алтернатор в трифазен ДЦ мотор?

и други идеи имам само че нз от къде да започна, ако има някой със сходни идеи може да обсъдиме

Link to comment
Share on other sites

на водород не е ли по-изгодно ценово ?

понеже цените на акумулаторите са  ;D

Link to comment
Share on other sites

Според мен истината е само  в ел.  ;D  Има колеги който се разкарват с преправени коли на ток но не от динамо ами се поръчват двигател, контролер и батерии ~ 12-15-20 бона излиза магарията до колкото знам но после е сладко ;D

Link to comment
Share on other sites

Макло в страни от темата, но:

според мен е интересно да се прочете за Никола Тесла и неговата разработка, която и до ден днешен не е разгадана как точно работи, а има само хипотези за нея.

Интереса му към "свободната енергия".

Хубаво е да се запознае човек по подробно с биогафията на такива хора, защото върху тях се крепи напредъка на човечеството.

Патентите му --> http://www.teslauniverse.com/nikola-tesla-patents

Едно от най-впечатлителните умения, с които е бил надарен е че всичко до последния детайл го е конструирал мислено в главата си. И при изграждането на постановката не е имало нужда от доработка и/или реконструкция.

Link to comment
Share on other sites

за електро-конверсията инвестицията според мен ще е доста по-малка .

в момента съм на етап проучване на подходящ алтернатор. преработката му в БЛДЦ мотор не е трудна. остава въпроса колко може да го претоварим и при какво напрежение ще пробие между намотките. например един 100А алтернатор не би трябвало да има проблем при 60 или 72В . В такъв случай ще изкараме 6-7kW от един алтернатор. Въпроса е колко време ще работи преди да прегрее или как да му помогнем с охлаждането.

Контролери има и са под 1000$ подходящо за дори по-високи мощности.

Относно батериите вече има сравнително прилични цени за LiFePO4, издържат 3 до 5000 цикъла което е поне 10 годишна експоатация. Пакет за 48V 20AH се връзва около 300$ на първо четене, възможно е и по-евтино да се намерят. Да кажем 6 комплекта (за да направим с-мата на 96В)са 1800$ - това ти е запас от около 5kW енергия. Това е близо час каране с максимално натоварване за въпросният мотор. (или да речем поне 1 час в задръстванията).

Остава да намериме донор/кола която да олекотиме максимално за да е прилично движението с тези 6кв.

Фабричен БЛДЦ мотор 7кв изкарва 70-80нМ(при 70в 150А) и то още при ниски обороти. Ако претовариме а до лтернатора до 300-400А при 96В при старт и не пробие или прегрее със сигурност ще стане доста пъргава кола. За сравнение една кола с мощност около 50 коня изкарва малко почвече от 100нМ обикновенни при 3000 оборота.

Link to comment
Share on other sites

Е за 1 човек 5000 евро ми се струва доста. Ако се намери дизайн за тази електроника(http://kellycontroller.com/dual-keb-48v-4kw-regen-kit-p-518.html, би излязло приличен автомобил на прилична цена според мене. Но не мисля че  схемата акумулатор - електродвигател е най удачната. Трябва да се търсят алтернативни източници (не визирам пропан-бутана или метан-а). Всъщност ние в момента само хабим енергията и то в най-елементарния си вид. Трябва да се търси нещо доста доста по-нестандартно за да има някакъв смисъл.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.