Jump to content

Странни проблеми със Smart Switch


gbdesign

Recommended Posts

От известно време ми зачезва IP интерфейса на 2-3 Смарт суича. Странното е че суичовете си работят коректно, но достъпа до тях го отнемва за някакъв период от време....в съшност Рубитеците изчезват до рестарт а Зикселите за до няколко часа и после се появяват. В логовете им не пише нищо. Не засичам и конфликти с IP адресите им. Не се дължи и на някакъв голям трафик или нещо друго странно в сигментите им. Някой да се е сблъсквал с подобен полтъргайст и да знае лек за него?

Link to comment
Share on other sites

За rubytech това е нормално (мисля, че го бяхме дискутирали в друга тема). Изолирал съм ES-2310C в отделен vlan, без абсолутно никакви други свързани у-ва/клиенти към него и пак си го прави тоя номер с "изчезването", може да е след месец-два но го прави.

За Зиксел нищо лошо не мога да кажа ... предполагам, че имаш нещо loopback-нато

Link to comment
Share on other sites

Имал съм подобен проблем със Zyxel es-2024. Изчезва достъпът до мениджмънт-а, а другите влани си форуардват без никакви проблеми. Оправя го само рестарт(или подмяна с истински суич). Интересното е, че не всички го правят - явно си има бъгави партиди.

За щастие отдавна приключих с тази марка;)

Link to comment
Share on other sites

От около 40 суича /Zixel 2108G/ зачезва един и то само за до 1-2 часа...преди време зачезваше друг, но след ъпдейт на фирмуара се "оправи" От скоро пък почна да го прави и един Рубитек, но при него само рестарт го показва отново в мрежата. И при двете марки, суичовете отговарят на арпинг, но на не повече от 5 % от запитванията.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Натъквам се на подобен/свързан проблем. Моля споделете sniff от интерфейса от който се опитвате да достъпите суича, ако това е MikroTik интерфейс.

Link to comment
Share on other sites

За да не отварям нова тема искам тук да споделя съвсем пресен случай от практиката.

Управляем суич разделен на няколко VLAN мрежи. На една от VLAN мрежите става броудкаст буря поради залупен обикновен суич.

В следствие и останалите мрежи които принадлежат на други VLAN-и не можеха да се използват. Въпросния управляем суич не се пингваше.

Според вас това нормално ли е или аз нещо не съм съобразил в конфигурацията.

За информация суича е HP ProCurve 2510-24

Link to comment
Share on other sites

Sniff-ни на някой интерфейс докато работи суича нормално (не с port mirror а с Wireshark директно свързан, или с RouterOS директно свързан) и провери данеби от някой порт да излизат фреймове дето не трябва.

Link to comment
Share on other sites

Повечето Смарт суичове имат обща МАС таблица за всичките си портове и вилани, така че ако нещо по мрежа в която присъстват се лупне, няма как да не отнесат дървото. Пускането на Loop Protection, както и ограничаване на броя МАС адреси на порт/вилан е начин, за ограничаване на проблемите в големи L-2 мрежи.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Да не кажем - почти всички са с обща мак таблица, шерната между виланите. Колкото и голяма да е, залупен суитч може да я преълни за отрицателно време.

И все пак, разбра ли защо ти чезнат суитчовете ?

На мен ми се е случвало това, поради залупен суитч. Ръбитата - по подразбиране си чезнат. На пингове ми отговарят, но не и на някакъв друг протокол. Някой се рестартират през точно 24 часа... Абе какво искаш от брадати еврии.

Link to comment
Share on other sites

Рубитата са си тайвански...или поне така им пише. Със зачезването май имаше обшо ЧЕЗ, ама не съм 100% сигурен. Като им сложих IP-тата зад файруол, май се реши проблема... а и аз си го реших, като напуснах 8)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.