Jump to content

APC Back-UPS RS/XS 1500 + Акумулатори от кола


Semoff

Recommended Posts

Здравейте колеги, чудех се дали е възможен следния сценараий - да вържа 2 акумулатора за кола да станат общо 24Волта (примерно 100AH всеки) и да ги свържа към въпросното BackUp UPS на APC.

Понеже от това което изчетох всички ползват APC Smart, а аз имам един Back-UPS на разположение и ми е интересно дали немога да го пригодя за по дълговременна работа :P

Благодаря предварително!

Link to comment
Share on other sites

По принцип съм пригодил един ups не е апц ама с акумулатор става доста се удължава работата, ама трябва да се сложи един вентилатор да охлажда самия инвертор.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за отговора :P

този модел UPS има вграден вентилатор точно до инвертора, значи да пробрам смело  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Owner

Ако го смяташ за по дълготраен работен режим на батерии, гледай натоварването да не надвишава 50%! Имам горчив опит като бях натоварил едни UPS-са на около 85/90% и след 90 мин работа, електрониката им изпуши ,трафовете си бяха здрави

Разликата между английските ,руските и българските форуми:

в английския форум задаваш въпрос, отговарят

в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо

в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост

Недей да спориш с глупака. Първо ще те приравни до неговото ниво, после ще те бие с опита си.

-------------------

Когато фактите говорят и боговете мълчат

Link to comment
Share on other sites

този сценарий съм го правил и с други юпс-и 6мм2 кабел до батерията, клеми за акумулатор от автоаксесоарите - зачистени от "цветовете" им - и възможно най-хубаво охлаждане за UPS-a може да добавиш още външни вентилатори.

резултата беше че 1 сървър със средно натоварване изкара 16 часа с 2 95Ач. оригинални акумулатори

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Вече месец работи перфектно, издържа няколко "профилактики" от по 2-4 часа безпроблемо.

Само дето нещо не си харесва батериите и APC-ти на всеки 30 мин почва да пищи странно ... ама след 30 сек. му минава :o

post-381-130900728399_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Следващата постановка която мисля да пробвам е APC Smart 750VA + 2x44AH Акумулатора, за едно целнтрално захранване 250W , RB450G, RB433AH с 3 платки и 2 медиа конветора. Ако някой е пробвал този сценарий моля да сподели :o

Link to comment
Share on other sites

Не че не ползвам, но взимайте нормални акумулатори подходящи за ups. Икономията не си струва да се взимат стартерни вместо MVR-и.

Link to comment
Share on other sites

Абе Миле , чудим се и на тебе и на мене , като кервана си върви - бе що лаеме бе?  :o

... и яз можем, и тате може, ма козата си сака пръч!

Link to comment
Share on other sites

Не че не ползвам, но взимайте нормални акумулатори подходящи за ups. Икономията не си струва да се взимат стартерни вместо MVR-и.

Да, не си заслужава. Ама просто имам няколко останали такива акумулатора и трябва да ги наместя някъде :o

Link to comment
Share on other sites

Бе, доста си е рисково с тези акумулатори в затворени помещения.

И предполагам в този си "сетъп" доста бърже ще сулфатизират клетките им.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Здравейте колеги, чудех се дали е възможен следния сценараий - да вържа 2 акумулатора за кола да станат общо 24Волта (примерно 100AH всеки) и да ги свържа към въпросното BackUp UPS на APC.

Понеже от това което изчетох всички ползват APC Smart, а аз имам един Back-UPS на разположение и ми е интересно дали немога да го пригодя за по дълговременна работа :)

Благодаря предварително!

от опит...

Акомулаторите ще се зареждат по нареченото"дълбочинно зареждане"малък ампераж за дълго време.А ко са нови им давам 2 години макс работа при стандартни параметри.Иначе имам станция с 6 акомулатора 60 aч. и Юпс 3000 va - акомулаторите са работили 4 години и вече държат 30 мин.За смяна са.

Няма нищо по-добро от Микротика.Само да не ти е у къщата.

Link to comment
Share on other sites

При мен:

SmartUPS 1500 na APC. Сигурно вече е на около 8 годинки.

Вместо батерии:

2 акумулатора по 44 амперчаса.

Натоварване на УПС-а: 40-50% (според лампичките му). Имах някъде точният консумиран ток и той съответстваше на лампичките.

Време на работа при изключен ток: 40-60 минути, в зависимост от моментното натоварване. Но време, достатъчно да запаля агрегата.

Този сетъп работи вече четвърта година.

Проблеми:

Акумулаторите се изсушават по-бързо. Средно на 2 месеца трябва да се долива вода. Това е нормално, тъй като този тип батерии дават по-ниско напрежение когато са напълно заредени.

АПЦ-то, не разпознава добре акумулаторите и примигва постоянно с лампичките за зареденост на батерията с което показва, че батериите няма да издържат дълго при тази консумация.

АПЦ-то контролира тока на разреждане на акумулаторите в режим бекъп и гаси консумацията в зависимост колко е голяма. При по-малка консумация, примерно: 200 вата, УПС-а гаси консумацията при напрежение на акумулатора около 16 волта. При консумация 750 вата, напрежението при което УПС-а гаси консумацията е около 18 волта.

Сулфатизиране или друг вид преебаване на акумулаторите - не съм забелязал.

Както по-горе казаха, лично тествах и запалих един УПС от 600VA с акумулатор от кола. Работи над 50 минути при консумациа около 300 вата. След което - започна да мирише, въпреки че му бях сложил вентилатор. Като му включих захранването след 50 минути - изобщо не се опита да превключи на захранване от мрежата.

Иначе, важното в случая наистина е да вземем по-качествени УПС-и, с вентилатори и да не ги натоварваме на 50%.

Като резултат, няма никакъв проблем да се направи схемата с УПС-а и акумулаторите от автомобил.  Няма проблем да работят и 20 и 30 минути, но в крайна сметка - агрегата си е агрегат. Аз го паля на 10-та минута след прекъсване на ЧЕЗ. След което - ЧЕЗ ако искат и да фалират. Сига да има бензиностанция на около.

Ползвам си агрегата и за да подавам ток на колокациите, когато  там отпадне напрежението. Ползвам си го и за изграждане на мрежата, перфоратори, шлайфове, бормашини и каквото се сетите когато тръгнете да окабелявате. Нито се молите за ток нито се съобразявате с дължината на кабела.

Струва 400 лева, тежи 50 килограма, побира се в багажника на всяка кола.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.