Jump to content

Гаранция Микротик


kmeta
 Share

Recommended Posts

Сблъсках се със следния проблем.

Аз съм инсталатор. Продал съм рутер на клиент физическо лице. Рутера към ФЛ има 2 год. гаранция, а моята гаранция е 1 год.

Рутера се поврежда след изтичането на първата година. ФЛ предявява претенции към мен, аз съответно към моя доставчик.

Отговорът на моя доставчик е " ние сме ти го продали на теб, втората година е за твоя сметка".

Освен да пия една вода друго мога ли да направя?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Здравей,

И ние сме се сблъсквали с подобен проблем.

Решение - няма, за твоя сметка е.

По принцип така са прецакани фирмите, които продават на крайни клиенти Микротик.

Link to comment
Share on other sites

Защо фирма като продава оборудване към фирма е 1г. а към ФЛ 2г? Каква е логиката след като по закон в България е 2г.

Analog Audio™

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, master написа:

Каква е логиката след като по закон в България е 2г.

По закон, гаранцията в България (и ЕС) за физически лица е 2 години.

( https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_bg.htm )

 

Гаранциите между фирми са въпрос на договаряне. Просто си договаряйте по-голяма гаранция с доставчика. Подходящо е при по-големи сделки, разбира се.

 

Прикачил съм снимка от сайта на фирма, продаваща и Микротик

08012020_162324.png

Edited by hgd
Link to comment
Share on other sites

Не мога да разбера каква е разликата между ФЛ и ЮЛ от гледна точка за гаранцията.

И двата вида потребители са си платили за даден продукт. Само, че едните са в неизгодно положение.

 

Link to comment
Share on other sites

Да приключим темата.

Микротик дават 12 месеца гаранция за ЮЛ.

Останалите 12 м. са за сметка на продавача.

Решението за "последния търговец" е да не продава на ФЛ.

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 20 часа, kmeta написа:

Не мога да разбера каква е разликата между ФЛ и ЮЛ от гледна точка за гаранцията.

И двата вида потребители са си платили за даден продукт. Само, че едните са в неизгодно положение.

 

Има един "Закон за защита на потребителите" и той или административните актове към него определят гаранция от 2 г. за ФЛ на електронни изделия. Обаче производителите българското законодателство в тази му част не ги касае особено и търговците са принудени да поемат за своя сметка щети за времето между гарантираното от производителя и изискването от нашите регулациии. Съответно "Закона за защита на потребителите" не се отнася до ЮЛ и за тях търговците дават, само гарантираният от производителя срок.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Здравейте, аз съм поредния разочарован от марката. За 24ч. ми умряха 2 рутера, а единя от най скъпите... Който е от купуван на физическо лице от Tech-zona, да ама сайта не е наличен.

Имате ли представа кой може да обслужи гаранцията му, след една седмица ще стане година от покупката му, иначе съм вътрешно с 411лв. За Chateau LTE.

П.п. двата рутера са работили на различни места като 4G рутера е тотално мъртъв. Не свети нищо по него. Другия умрял е hap ac3, той поне е на няколко месеца от RTS и имам надежди да го подменят.

 

Благодаря предварително на отзовалите се.

Хубава седмица!

Link to comment
Share on other sites

Преди 11 часа, Codename написа:

Здравейте, аз съм поредния разочарован от марката. За 24ч. ми умряха 2 рутера, а единя от най скъпите... Който е от купуван на физическо лице от Tech-zona, да ама сайта не е наличен.

Имате ли представа кой може да обслужи гаранцията му, след една седмица ще стане година от покупката му, иначе съм вътрешно с 411лв. За Chateau LTE.

П.п. двата рутера са работили на различни места като 4G рутера е тотално мъртъв. Не свети нищо по него. Другия умрял е hap ac3, той поне е на няколко месеца от RTS и имам надежди да го подменят.

 

Благодаря предварително на отзовалите се.

Хубава седмица!

С RTS няма да имате проблем. Проверихте ли захранващите адаптери в какво състояние са? Да нямате проблем с ел. инсталациата?

Edited by JohnTRIVOLTA
Link to comment
Share on other sites

Да, РТС са страшни бързаци, решиха проблема още днес на AC3-то. Било "оглупяло", влизаше в bootloop, беше с версия 7+ на софтуера, тъй като ползвам Wireguard-a за да вкарвам OS x юзъри по сигурен VPN. 
Шатото обаче е много мъртво, първото ми действие е да проверя и подменя адаптерите, тъй като имам 2 чисто нови ac3 на разположение,но нищо не се променя, дори неговия оригинален адаптер е в нормални стойности 24V. Проблеми с тока нямам при себе си, още повече Smart APCто си върши добре работата. Мрежата също... разпределя я един 24 портов бял умен суич Микротик, той си напълно здрав... Парадокса е и че, WAN-a му е безжичен, няма как да го изтреска мълня през кабела на ISPто. Уникален късмет, четох в чуждите форуми на микротик, същите оплаквания, след година работа това шато се предава, чудно защо, не смея да го отварям за да му прегледам дъното, защото гаранцията му изтича края на месеца.

Link to comment
Share on other sites

Преди 5 часа, Codename написа:

Да, РТС са страшни бързаци, решиха проблема още днес на AC3-то. Било "оглупяло", влизаше в bootloop, беше с версия 7+ на софтуера, тъй като ползвам Wireguard-a за да вкарвам OS x юзъри по сигурен VPN. 
Шатото обаче е много мъртво, първото ми действие е да проверя и подменя адаптерите, тъй като имам 2 чисто нови ac3 на разположение,но нищо не се променя, дори неговия оригинален адаптер е в нормални стойности 24V. Проблеми с тока нямам при себе си, още повече Smart APCто си върши добре работата. Мрежата също... разпределя я един 24 портов бял умен суич Микротик, той си напълно здрав... Парадокса е и че, WAN-a му е безжичен, няма как да го изтреска мълня през кабела на ISPто. Уникален късмет, четох в чуждите форуми на микротик, същите оплаквания, след година работа това шато се предава, чудно защо, не смея да го отварям за да му прегледам дъното, защото гаранцията му изтича края на месеца.

AC3 при ъпгрейд до версия на ROS 7.2.2 и ползване на Wave2 пакета имаше бъг в нея версия и устройствата не можеха да бутнат, само с нетинстал можеше да се оправи. От микротик изкараха бързо версия 7.2.3 (настоящата стейбъл) с фикснат този проблем! Вижте, може и Шатото да е с подобен проблем!

Edited by JohnTRIVOLTA
Link to comment
Share on other sites

Шатото е напълно мъртво, вкарвам му захранването и нито една индикация не светва по него, пробвах с нетинстал да го видя като зададох статичен адрес на адаптера си, но все едно кабела съм го извадил от рутера, никакъв линк от нито един от портовете. 

Link to comment
Share on other sites

Почти сигурно хардуерен проблем и проблема щеше да го реши гаранцията. За всички и не само микротик продукти ще спомена : Преди над 5 години искахме да купим един рутер 1036 и отстъпката в един сайт бе доста добра ,но не бяхме сигурни дали са легитимни тарговци(сайта бе от скоро ) . Писахме на Микротик и те потвърдиха че са техен партньор и всичко било Ок , и саответно поръчахме . Когато не сте сигурни за търговеца пишете на вендора ,и не копувайте от прекупвачи .

 

Link to comment
Share on other sites

Цитат

не копувайте от прекупвачи

 

Какво означава това?

Кои са прекупвачите?

Да купуваме микторитк само от РТС ли?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.